מי מפחדת מהחופש הגדול?

החופש הגדול בפתח וכל האמהות העצמאיות במתח. 
כן, גם האמהות השכירות וגם האבות במתח, ויש כאן גם ניואנסים של רמות מתח שונות בין הורים לילדים קטנים להורים לילדים גדולים וכו'. אבל לא לשם אני רוצה להתפזר, תהיו איתי רגע.

בקיצור, בעודנו שואלות את עצמנו הלוך ושאול איך תופרות מצב שכולם בקייטנות, ויש איזו שעה פנויה פה ושם להתפרנס בה, אני באה ואומרת דבר כזה: תמיד יהיה משהו.
כן, תמיד יהיה משהו!
עכשיו זה החופש הגדול, אחר כך זה החגים, או שפעת, מצב בטחוני, מצב נפשי, בחילות הריון, בחילות מאלכוהול ששתינו כדי לשכוח את העומס וכו'.
תמיד יש משהו!
אף פעם אין באמת זמן עבודה רצוף, נטול הסחות והפרעות שאנחנו יכולות להתרווח מול המחשב ולגרום לקריירה שלנו לנסוק.
לכן, הפתרון צריך להיות הרבה יותר מערכתי מאשר קייטנה פה או סבתא שם, שכבודן במקומם מונח, אבל לא נוכל לבנות קריירה משגשגת בלי תשתית שיכולה להכיל את החופש הגדול ואת כל יתר הדברים שהחיים ירעיפו עלינו.

אישה מפוחדת בתוך גלגל הצלה

אז מה כן?

אני מציעה 3 מישורים לפעול בהם כל השנה, וכשתקופה מלחיצה לפנינו אפילו עוד יותר:

1. לפני הכל - לדאוג לעצמנו

זה הסעיף הכי חשוב והוא רלוונטי לכולם, לא רק לעצמאיות. זוכרות את הסרטון הזה במטוס שקודם שמים מסכה להורה ואחר כך לילד? אז זה. אף אחד לא ידאג לנו במקומנו, אנחנו קודם כל דואגות לחיות את חיינו בצורה הגיונית ולהקפיד למלא את הקנקן של עצמנו ולא רק לרוקן אותו, עד שאין לנו מה לתת עוד לאיש ואנחנו עצבניות ומרוטות. לא, זה לא אפקטיבי לקריירה ולא הדוגמא שאנחנו רוצות להיות לילדינו.

אז לפני הכל דואגות לעצמנו, מההכי בסיסי ומשם עולות למעלה ככל שמתאפשר….
מתחילות מלשתות 8-12 כוסות מים ביום, 3 אימונים בשבוע באוויר הפתוח, אוכל בריא יחסית ולא שאריות, לפחות 7 שעות שינה בלילה, עבודה בקצב הגיוני עם הפסקות בין פגישה לפגישה, הורדת קצב בסוף השבוע, שמירה על זמן למערכות יחסים שחשובות לנו (נניח הזוגית, חברות וכו), לנסוע מדי פעם לים, לצרוך תוכן מרומם רוח. כזה.

2. לעבוד לפי תוכנית עסקית חכמה

יש הרבה מאוד חסרונות לעבודה כבעלות עסק לעומת שכירות. יש יתרון אחד מרכזי והוא היכולת לעבוד לפי תוכנית עסקית חכמה שבנינו אנחנו, ולא להמדד לפי שעות אלא לפי כשרון וביצועים.
אם נתכנן עסק שיש בו מוצרים טובים שנמכרים במחיר נכון, שיש בו תכנון של החודשים והפיקים על פני השנה, תכנון הגיוני של העומס בתוך שבוע העבודה, גדילה הדרגתית מחודש לחודש ומשנה לשנה ולא מקפצות מלחיצות, שיש לו תוכנית שלוקחת בחשבון את החופש הגדול והחגים ומתאימה להם מוצרים שמתאימים להמכר שם, או מאפשרת יותר מנוחה בתקופות הללו… נקל על עצמנו מאוד להתמודד עם השגרה ועם היציאות מהשגרה, ונוודא שאנחנו צומחות ולא מדשדשות (גם אם יש לנו תירוצים מאוד מוצדקים לדשדש בגינם).

3. לשמור על שגרת שיווק קבועה

שיווק בכלל ושיווק ברשתות החברתיות בפרט, הוא הקלף המנצח שניתן לנו כדי להזרים לעסקים שלנו מכירות, ליצור אמון, לבסס רזומה שמאפשר להתקדם ולצמוח. אין שום משמעות לכל פוסט/ סטורי / ריל / קמפיין בפני עצמו. יש משמעות לאפקט הצעדים המצטבר. מי שהולכת את הדרך הזו ומתמידה כל השנה בשיווק מבטיחה שמקיץ לקיץ מצבה ישתפר, היא תתפרנס טוב יותר, ותוכל להרשות לעצמה חופש גדול יותר ויותר אידאלי (אני לא נכנסת כאן למה זה אידאלי עבור כל אחת, משאירה מקום לדמיון).

לסיכום, אם אנחנו דואגות לעצמנו, הולכות לפי תוכנית שמאפשרת צמיחה וגם תומכות בה בשגרת שיווק קבועה, אז מצבנו יהיה טוב יותר, העסק והפרנסה שלנו יהיו יותר יציבים ואנחנו ניבהל פחות מחופשים, ממחלות, ממלחמות ומכל היתר.

זהו, עכשיו כשסגרנו את זה אפשר לרשום לקייטנה ולקרוא לסבתא (:

חופשה בקיץ עם המשפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top