לא דיברנו עוד על אבטחה – המדריך להגנה על חשבון הפייסבוק והאינסטגרם שלכם

עסק מאובטח

כשפגשתי את בעלי הייתה לי איזו ידיעה פנימית שהוא האחד לו חיכיתי, ידעתי שהגעתי הביתה. אמנם הייתי רק בת 21, אבל הרגשתי הקלה גדולה מאוד שהחיפוש הסתיים. ועכשיו אחרי 20 שנה זה קרה לי שוב! כן! שוב פגשתי את האחד שלו חיכיתי, אחרי שנים של חיפוש, ואני חשה הקלה גדולה! הפעם זה קרה לי עם איש סייבר! בקטע מקצועי, כן? הכיסא של הבעל עדיין תפוס על ידי אותו האיש מאז (: אבל בגזרת הסייבר חיפשתי הרבה זמן את האיש הנכון עבורי ועבור האנשים שלי, איש שיציל אותנו במקרים של פריצות לחשבונות הסושיאל, של בעיות בסנכרונים, של מגבלות בחשבון וכו'

והנה זה קרה! זה קרה כי ניסיתי לעזור לאחד הלקוחות שלי, דרך לקוחה אחרת הגענו אל האיש, שהשתלט על המחשב של הלקוח, ואח"כ גם על המחשב שלי ובום! איזה יופי של יכולות אבטחה ושחרור חשבונות נעולים! ואוו! איזו זריזות, איזו מקצועיות! היה לי ברור שהאיש הוא מקור מידע מדהים ושאני חייבת לדוג ממנו מידע עבור כולנו, וכך עשיתי. אני לא צריכה לספר לכם שאלה ימים של התקפות על החשבונות שלנו, אין כמעט שבוע שעובר בלי שאני מקבלת צילום מסך מעסק שליוויתי בעבר (או מלווה בהווה) בעניין הזה עם השאלה מה זה ומה לעשות…

במקרים הטובים זו רק הודעה מהאקר מתחזה לפייסבוק שאומר שאם לא תאמתו מייד את החשבון שלכם בלינק שלו הוא יחסם לתמיד, במקרה הרע זה לקוח שכבר פרצו לו וגנבו לו כסף מהאשראי וכו'. התמיכה של פייסבוק ואינסטגרם בישראל, איך נאמר בעדינות? גרועה! והלקוחות? חסרי אונים בסיטואציה הזו.

אבל לא עוד! עכשיו יש לנו את המידע שגם יאפשר לנו להגן על עצמנו, ובנוסף יש לנו את האחד שיעזור במקרה חירום. אם אתם כבר בשלב של חשבון נעול, מוגבל, לא מסונכרן או בעיה אקוטית אחרת, השורות הבאות לא יעזרו לכם, תדלגו או תכתבו לי…

אבטחה

וכעת לכללים ששווים זהב מתוך השיחה איתו – כך תאבטחו את החשבון שלכם:

1גדירו אימות דו שלבי – זה משהו שקריטי תמיד להגדיר בהגדרות האבטחה של פייסבוק. בלי אימות דו שלבי זה חשבון שקל מאוד לפרוץ אליו (אפשר לפרוץ גם לחשבונות שיש בהם אימות, אבל בלי אימות זה קל ממש ואפשרי לכל האקר בן 12). מומלץ לעשות אימות באמצעות התקנת אפליקציית אבטחה חינמית של גוגל שנקראת Google Authenticator . תזהו את אפליקציית האבטחה לפי האייקון של הכוכבית הצבעונית. אופציה פחות מומלצת אך אפשרית היא הגדרת אימות דו שלבי באמצעות הודעת SMS. ההגדרה של זה מתבצעת בלשונית אבטחה ופרטיות בחשבון הפייסבוק שלכם.

2. תעדכנוו פרטי זיהוי (כולל תעודת זהות) – מומלץ להגדיר בפייסבוק תהליך של אישור זהות כולל העלאת צילום תעודת הזהות שלכם. ככה תקשו על האקרים לגנוב את הזהות שלכם, ויהיה לכם קל להוכיח בעלות במקרה הצורך.

3. תגנו על אינסטגרם דרך פייסבוק – תסנכרנו את אינסטגרם עם פייסבוק כדי שאימות הזהות מהסעיף הקודם יחול גם על חשבון האינסטגרם שלכם.

4. תגדירו סיסמא חזקה – הסיסמא צריכה לכלול אותיות, ספרות וסימנים מיוחדים כמו !@#$.

5. תגדירו תקרת הוצאה באשראי – עובדים עם קידום ממומן במנהל המודעות של פייסבוק? תגבילו את הסכום שניתן להוציא באשראי ביום אחד/בחודש. אם תבוצע פריצה היא תיעצר בסכום שהגדרתם.

זהו. תעשו היום את מה שצריך לעשות, אם אתם מסתבכים עם זה (למשל אם יש לכם כמה וכמה חשבונות זה עלול להיות תהליך מורכב מעט), או אם חשבונכם נפרץ, ננעל, הוגבל, נדפק – אל תהססו לכתוב לי, אם זו סיטואציה שמתאימה לאיש שלנו אומר לכם.

בתקווה שלא נצטרך איש סייבר ושיבואו ימים טובים מאלה בקרוב.

ניתן להשאיר פרטים ממש כאן ונחזור אליכם בהקדם

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    Scroll to Top